welkom bij BASISSCHOOL Menkotoren

de Enige jeelo-school in enschede

Kinderen op de Menkotoren leren de wereld kennen. Als enige Jeelo-school in Enschede werken we met levensechte projecten in alle groepen. Ook bedrijven en organisaties uit de buurt leveren daar een bijdrage aan. Zo verbinden we ons onderwijs aan de wereld om ons heen.

Op basisschool Menkotoren vinden we elkaar belangrijk. We kennen elkaar en werken met plezier samen: leerlingen, leerkrachten en ouders. We bieden als kleine, warme school een veilige en inspirerende omgeving voor goed en modern onderwijs. Er is ruimte voor 21st century skills en we werken ontwikkelingsgericht en spelenderwijs bij kleuters. Kinderen krijgen Gelukslessen en Engels vanaf groep 1. Dat alles draagt bij aan een stevig fundament voor de toekomst van onze leerlingen.

Sinds november 2019 zit het maak- en ontdeklab Diskoever in ons gebouw. Een plek waar alle kinderen van de KOE-scholen worden uitgedaagd om te maken en te ontdekken.  Onze klassen hebben zo makkelijk toegang tot materialen en lessen om 21st century skills te oefenen. En onze leerkrachten kunnen de materialen ook zelf inzetten in hun lessen. Dat past helemaal bij onze visie op modern onderwijs.

Wilt u kennismaken met onze school? Dan nodig ik u van harte uit. U kunt bellen voor een afspraak of contact zoeken via het interesseformulier op onze website. Dan neem ik contact met u op om een afspraak te maken.

Karin de Boer
directeur basisschool Menkotoren